Terjatve so področje, s katerim se podjetja nerada ukvarjajo. Sploh, ko gre za zapadle terjatve; ko bi račun do določenega datuma moral biti poravnan, pa še ni, se lahko podjetniki sploh v primeru velikega zneska znajdejo v težavah in pred dilemo, kako ukrepati.
Nekateri to področje raje zaupajo v roke strokovnjakov in to se lahko izkaže kot najboljša varianta iz vidika prihranka na času in živcih. Vseeno pa si marsikatero podjetje tega ne more privoščiti in primorano je samo reševati težave, ko pride do njih.
Kako se lotiti izterjave?
Ko torej stranka še vedno ni plačala, kljub temu, da je rok za plačilo že potekel, govorimo o zapadlih terjatvah. Vsekakor je smiselno čim prej razmisliti, kako bomo do te stranke pristopili, da si bi kar najbolj povečali možnosti, da dobimo znesek, ki nam pripada. Tega se lahko lotimo na različne načine. Bistvena pri tem pa je posotpnost in trud, da ohranimo dobre odnose z njo, če je to le možno.
Tako je v začetnih fazah dovolj, če stranko prijazno opozorimo na dolg. Lahko ji pošljemo kratko sporočilo, v katerem napišemo, kdaj je koristila določene naše storitve oziroma kupila izdelke. Napišemo, za kakšno vrednost nakupa je šlo, kolikšna je bila količina izdelkov, skupna cena in do kdaj je bil določen rok plačila. Predlagamo ji, da znesek poravna v najkrajšem možnem času.
Če odziva ni in sporočilo ni zaleglo, je smiselno stranko poklicati. tako bomo sigurni, da je dobila naše sporočilo. Hkrati pa imamo priložnost, da takoj zaznamo njene reakcije na obvestilo. Damo ji možnost, da obrazloži, zakaj je prišlo do zapadle terjatve. Hkrati lahko pokažemo razumevanje. Obenem pa smo odločni pri tem, da določimo nov termin plačila, ki naj se ga stranka drži. Če tudi pri tem nismo uspešni, se lahko kot dobra rešitev pokaže obisk stranke na domu ali na delovnem mestu.