Z novim letom so za podjetnike prišle tudi nekatere pomembne spremembe, ki bodo pomembno vplivale na sistem poslovanja. Od 1.1.2015 bo ves denar na poslovni račun potekal z elektronsko evidenco, ki se je ne bo (se je vsaj ne bi smelo) moglo brisati, spreminjati ali prirejati. To pa (zaenkrat) velja le za osebe, ki poslujejo s proračunskimi uporabniki, kar pomeni osebe, ki so posredni ali neposredni uporabniki državnega ali občinskih proračunov.
S tako imenovanimi e-računi država želi zabeležiti vsako delo in odhodek, ki se steče na poslovni račun podjetja, s katerim država sodeluje. E-računi obstajajo že precej let, a so jih do sedaj uporabljali le nekatere poslovne osebe. Letošnja novost bo prinesla v veliko podjetij dokaj drastične spremembe in dodatne stroške, kar je verjetno poslovna priložnost za vse informatike in računovodje, ki se bodo s sistemom e-računov lažje spoznali ali ga že dobro poznajo.

Takšno poslovno okolje bo z elektronskimi računi nuja Vir: Unsplash.com
Kljub novemu zakonu, se dela z e-računi na splošno ni treba bati, lahko celo da bo pozitivno vplivalo na poslovanje podjetja, saj bo izdaja računov potekala hitreje in ceneje. Če svoj osebni ali poslovni račun upravljate preko spletne banke, boste verjetno hitro obvladali tudi izdajo elektronskih računov, saj naj bi bil sistem precej podoben.
Da bi se čim bolje uvedli v nov sistem poslovanja z državo, je pomembno da si najdete človeka, ki se spozna na zakonodajo in tehnologijo ali pravo podjetje, ki se ukvarja z izdajo elektronskih računov. Pri novem sistemu je potrebno biti pozoren na več stvari, kot je na primer ta, da morate račun hraniti vsaj deset let, za kar potrebujete stabilen sistem in kopije podatkov za varnostno obnovo. Na trgu lahko najdete kar nekaj ponudnikov programov, ki vam bodo znali pomagati pri vzpostavitvi novega sistema e-računov od prvega do zadnjega koraka.