Pred časom je ena izmed uporabnic storitev mobilne telefonije sporočila, da je imela neprijetno izkušnjo v zvezi s področjem: »reklamacija računa«. Na mesečnem računu je namreč opazila, da so ji zaračunali previsok znesek. Držala se je predpisanega roka reklamacije s področja telekomunikacij in reklamacijo vložila v roku 15 dni od prejetja računa. Kljub temu pa v roku nekaj tednov odgovora na pritožbo s strani ponudnika še ni prejela.
Kakšen je bil odgovor na ta primer s strani Zveze potrošnikov Slovenije?
Zveza potrošnikov navaja, da je postopek pritožbe v primeru reklamacije računa urejen v 142. členu Zakona o elektronskih komunikacijah. Tam je tudi navedeno, da naj bi operater potrošniku odgovoril v roku 15 dni od datuma vloge pritožbe. Če do tega ne pride, potem ima potrošnik pravico postopek nadaljevati prek Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS. Če tega ne naredi, se smatra, da je od pritožbe odstopil.
Postopek se torej nadaljuje prek Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS. Ta najprej preveri, če vloga vsebuje vse potrebne komponente in če je posredovana pravočasno. Agencija nato teži k temu, da bi stranki sami dosegli dogovor v zvezi s sporom. Če to doseže, potem je postopek ustavljen. Če pa to ni mogoče, začne Agencija ugotavljati dejansko stanje. Pri tem izvaja dokaze in poskrbi za ustno obravnavo primera. Če do razrešitve spora še vedno ne pride, potem Agencija sama presodi primer in izda odločbo. Ko je odločba izdana, je ta dokončna in izvršljiva. Če se katera od strani (ponudnik telekomunikacijskih storitev ali porabnih le-teh) ne strinja z njeno vsebino, potem ima pravico do vložitve pritožbe na upravnem sodišču. V nadaljevanju postopek poteka skladno s pravili na tem področju.
Reklamacija računa je sicer za vsako področje predpisana z drugimi pravili, zato se je treba, preden so jo izvede, pozanimati, kaj velja v vašem konkretnem primeru. Zelo pomembno je, da se držite predpisanih rokov, sicer si za vas ugodne razrešitve problema ne morete obetati.
Vir:zurnal24.si