Kako financirati terjatve s faktoring storitvami?

Factoring odstop terjatve predstavlja ugodno in hitro rešitev za financiranje obratnih sredstev, pri čemer podjetja lahko ustvarjajo reden denarni tok in z gotovino poplačujejo obveznosti do dobaviteljev, zaposlenih in do države. Faktoring kredit za podjetje povečuje likvidnost in ne ustvarja dolga v bilanci stanja, kot je to značilno za običajna bančna posojila.

Podjetje s faktor družbo podpiše pogodbo, ki predstavlja osnovo za dolgoročno in kontinuirano fakturiranje izdanih računov. Tako organizaciji ni potrebno vsakokrat iti skozi postopek odobritve kredita, saj proces temelji na prodaji in odkupovanju posamezne fakture, ki je že zapadla v plačilo ali pa še ni. Kako pa poteka celoten postopek financiranja obratnih sredstev s faktoring storitvami?

Odstop terjatve s prodajo izdane fakture

Podjetje za opravljeno dobavo blaga ali storitev izda kupcu račun. Na računu je zapisan tudi rok zapadlosti. Pri tem je za nekatere panoge bolj značilno kot za druge, da izdajajo fakture z dolgim rokom plačila, kar je običajno posledica poslovne prakse. V trenutku izdaje fakture nastane dolg oziroma obveznost.

Podjetje nato posamezno fakturo ali več računov hkrati proda faktor družbi. Strokovnjaki v faktor družbi skrbno preučijo celotno dokumentacijo in vse podatke. Ko faktor odkupi račun, se s tem nanj prenese celotna obveznost do izterjave dolga pri kupcih podjetja. Prav zato mora faktor nenehno preverjati tudi kreditno sposobnost strank podjetja.

Financiranje terjatve s takojšnjim nakazilom gotovine

Ko faktor družba odkupi terjatev, nato še isti dan ali v roku 48 ur nakaže skorajda celoten znesek izdane fakture na bančni račun podjetja. Običajno je prvo nakazilo sredstev izplačano v višini 80 do 90 odstotkov celotne vrednosti računa.

Ta sredstva lahko podjetje takoj uporabi za nabavo blaga in materiala, poplačilo dobaviteljev, izplačilo stroškov plač in drugih osebnih prejemkov ter za poplačila davkov in drugih obveznosti do države. Financiranje obratnih sredstev je namenjeno tudi vlaganjem v rast in razvoj organizacije.

Celotno poplačilo izdanega računa

Faktor po odkupu obveznosti vodi nadaljnjo poslovno komunikacijo s kupcem podjetja. Kupcu tako določi tudi rok plačila dolga ter se dogovori tudi o drugih podrobnostih. Prav zato lahko podjetje prihrani čas in notranje vire, saj prenese celotno upravljanje s terjatvami na faktor družbo.

Ko kupec podjetja v celoti poplača obveznost in nakaže znesek na račun faktorja, tedaj faktor družba izplača preostali del zneska računa. V tem delu se nakazana sredstva zmanjšajo za določen procent, saj faktor zaračuna provizijo za posamezen izdan račun oziroma za posamezno faktoring storitev z odkupom terjatve.

Dodaj odgovor