Blagovna znamka igra veliko vlogo pri prepoznavanju podjetja in kakovosti ponudbe. Preden se boste lotili iskanja in registracije vaše blagovne znamke, morate poznati o tem poznati vsaj osnove.
- Poznavanje pomena blagovne znamke
Pomembno je, da veste, kaj znamka je oziroma kaj ni. Blagovna znamka je oblika intelektualne lastnine, sestavljene iz besed, fraze, simbola in oblikovalskih značilnosti, ki ločujejo vaše produkte od produktov konkurence. Pomen blagovne znamke je, da z intelektualno lastnino združuje produkte istega podjetja in jih ločuje od ostalih podjetij.
- Kje želite tržiti vašo znamko?
Želite prodajati vaš produkt le v lokalni okolici, znotraj države, ali mednarodno? Od tega je odvisno, če se vam jo splača registrirati in kje se vam jo splača registrirati. Za trženje blagovne znamke znotraj Slovenije, je dovolj registracija na Uradu RS za intelektualno lastnino. Druge možnosti so prijave pri uradu Evropske unije za harmonizacijo notranjega trga ali mednarodna prijava, ki je tudi možna pri slovenskem uradu.
- Preverite, če kdo že uporablja blagovno znamko
Preverite ali že obstaja podjetje, ki trži svoje produkte z isto blagovno znamko. To je zelo pomembno, saj se želite izogniti kasnejšim sporom, ki se lahko končajo s sodbo. Če je blagovna znamka že samo podobna preveč, tako da bi lahko zmedla kupce, potem ni primerna.
- Izberite pravo blagovno znamko
Vaša znamka naj vsebuje kreativno ime, vendar dovolj znano besedo, da si jo bodo kupci lažje zapomnili. Pri tem pomislite na to, s kakšnim poslom se ukvarjate in kdo so vaši kupci.